dimecres, 17 d’agost del 2011

eXpedició Aigüestortes Light Agost 2011

Vam sortir de St.Pere a les 5h de dissabte i vam iniciar la marxa des de l'aparcament a mig camí entre Espot i l'estany de St.Maurici a les 9h20. Al cap de 45' ja érem a l'estany, i a les 11h aprox. vam parar a jalar una miqueta. La pujada al coll de Monestero es va fer bastant dura, ja que, sobretot el tros final, s'empina força. Eren les 13h30 aprox.

Anàvem força bé, tot i que el Joan, que pocs dies abans va estar fotudet al llit amb una passa, anàva fent al seu ritme. Però tal i com vam acordar, anàvem al ritme del més lent... que tot i així, era una ritme força bo!

El temps s'anava complicant per moments, ja que els núvols ens anàven sobrevolant i cada vegada éren més compactes. Tot i així, vam decidir pujar al cim del Peguera (2984m). El Joan dèia: "joder, si està aquí mateix!! En 30' hi sóm!!"
I un Kolló!! I és que la perspectiva òptica en alta muntanya t'enganya. Vam arribar sota el cim al cap de gairebé 1h. El Sayen i el Riki van pujar al cim, i jo (Presi) em vaig quedar una mica per sota, i el Joan, encara més avall, ja que hi havia una grimpada molt aèrea. La feinada que van tenir aquest parell allà dalt!! Sort que no hi vaig pujar!

Des d'on érem, la vista era espectacular: just a 2m jo tenia un precipici de gairebé 1000m... però era brutal la vista des d'aquí!!! Aleshores ja començavem a sentir tronar... ai!

Vaig baixar cap on era el Joan i vam esperar una estona a que baixessin aquests 2, ja que es veu que els va costar força desgrimpar.

Un altre cop al coll de Monestero, vam dinar. Eren les 15h30. Després, avall cap al refugi, ja que la tarda es complicava i ja quèien 4 gotes. No vam poder anar a la "platgeta"... Ooooh... ;P
Els últims 20' els vam fer plovent, i a les 17h vam arribar al refugi JM Blanc, just quan va apretar la pluja! Ho vam salvar!!

Dutxa amb aigua calenta, roba neta, comentaris del dia, etc..., aleshores, al porxo, veiem com trona i llampega, i no vegis la pedregada que va fotre cap allà les 20h!! Va quedar tot blanc!! Vam trobar-nos gent de Vilafranca (els Blade Runners), i vam sopar plegats en un bon ambient.
Al refugi hi havia WIFI gratis, i amb els smartphones, ens vam poder connectar, tot i que, paradoxalment, no hi havia cobertura mòbil. En canvi, a dalt del cim del Peguera, sí que, almenys jo, que ho vaig probar, vaig poder trucar a casa... :o (la veritat és que ens pensàvem que trobariem cobertura al refu!)

Vam anar a dormir a les 22h en una habitació molt confortable, tot i que vam pillar un parell que roncàven de la hòstia i amb prou feines vam poder dormir més de 2h seguides... la resta de la nit, dormíem a estones. A les 6h ja ens vam llevar i vam sortir a veure com sortia el sol... ESPECTACULAR!!

Després d'un bon esmorzar, a les 9h aprox. vam iniciar la marxeta per la ruta alternativa... ens vam perdre 3 o 4 vegades però anàvem trobant el camí. Per aquí vam veure forces Isards... ;)

Un cop sota el cim del Monestero, el Joan es va quedar al coll alternatiu i nosaltres vam deixar les motxilles i au, vam pujar al cim a un ritme molt ràpid, i això que hi havia uns 200m de D+... en menys de 20' hi vam ser: unes vistes magnífiques!! La baixada, igual de ràpida!!

Un cop reunits amb el Joan, que no va pujar perquè ja anàva una mica "tou", vam iniciar la marxa per baixar per la Valleta Seca, la ruta alternativa de la Carros de Foc que havíem triat. Fuaaaa!!! Déu n'hi do la baixada!! Impressionant!! Tartera, blocs, pedrots, ... ;) ...ara, va estar molt bé perquè és molt poc transitada i la sensació d'aventura és majúscula. Ara, aquesta ruta és més difícil que l'altra, la del coll de Monastero.

Vam arribar al refugi Mallafré a les 13h, i després de reposar una miqueta, a les 14h ja érem al cotxe. No vegis quina gentada que pujava a l'estany de St.Maurici!! I això que ja començàven a caure 4 gotes!! Pobre penya... i alguns/nes no anàven gaire preparats... mmmh...

Parada a Sort a dinar, i au, cap a caseta tot comentant la jugada, etc. Abans de les 20h ja érem a casa.

Bona eXcursioneta amb molt bona companyia. Els temps ens va ser favorable i en resum, podríem dir que va ser un cap de setmana rodó! :)

Si voleu veure més fotos espectaculars: