dimarts, 25 d’octubre del 2011

Rogaining del Vi 2011, a Pontons

Tot i que la orientació no és la nostra principal activitat, un Rogaining té aquella barreja de resistència (fons) i aventura que tan ens agrada. I a més et permet descobrir detalls del paisatge que d'altra manera se't passen per alt.
Enguany ens hi hem presentat el Presi, que és el més aficionat en temes d'orientació, tot i que reconeix que es fot força nerviós quan toca competir, també el Riki, que ja va participar a Pacs, l'any passat. I el Bonfi, que s'hi estrena enguany.
Així doncs, tots junts, formem l'equip “Patidors 10è Aniversari”, aprofitant que enguany celebrem 10 anys com a Club Esportiu.

Anem al gra. De bon matí, vam voler fer-ho ben fet i vam quedar per fotre'ns un bon esmorzar, i aprofitar per parlar de com ens plantejaríem la competició. I després, arribar amb temps a Pontons.
Ja amb el mapa en mà, a primera vista ens va semblar una mapa “petit”, comparat amb d'altres edicions. Però l'experiència ens deia que no ens refiéssim. Ai aquests desnivells...
Així doncs, vam traçar una ruta “conservadora” ja descartant de bon principi algunes fites. La veritat és que arribàvem en un estat de forma força bo -dintre de les nostres capacitats, és clar-, ja que el Rogaining també ens servirà d'entrenament per la MdM.
Un cop posats en ruta, la primera pujada va ser brutal -el cartell de “Pujada Perillosa” ja ho anunciava. Però un cop escalfats, vam anar fent, i en la primera hora ja teníem 6 fites. Caram, això ens va animar i el Bonfi ja havia agafat el rol de la competició, igual que la resta, i ara corríem sempre que podíem.
Per menjar vam anar tirant de barretes i gels. Al final acabes desitjant arribar per fotre't el berenar/sopar, una mica més consistent!

En les 3 primeres hores no ens vam trobar amb massa gent, però en les últimes 3, en anàvem trobant força equips. Uns anaven i d'altres venien. Nosaltres miràvem d'anar al nostre rotllo, ja que en algunes ocasions sí que t'ajuda a trobar més fàcilment les fites, però en d'altres, et confon.
Els quilòmetres anaven sumant, i els desnivells també. Però els ànims i les ganes no les vam perdre en cap moment.

Al llarg de la competició vam anar fent fotos, algun vídeo, i com no, admirant el paisatge, i intentant disfrutar al màxim.
La primera dificultat la vam trobar a meitat de competició, en la fita 74, on ens vam despistar pel munt d'equips que hi vam concórrer i la poca visibilitat dels corriols. Després, en anar d'aquí cap a la 82, el Presi, gravant un vídeo, i per no estar per la feina, es va fotre un cop a la cama contra una roca, i al llarg de la resta de competició, totes les branques i punxes hi anaven a parar... ai, ui!! (que no, que no, que no teníem temps de parar a embenar-ho!)
Després, l'altre dificultat va ser en fer un “recte” des de la 92 fins a la 73, on ens vam “embardissar” força, però la veritat és que ens va sortir bastant bé, ja que vam traçar el recte força bé.

Com sempre, quan acabes un Rogaining, tens la sensació de que ho haguéssim pogut fer millor, o que haguéssim pogut fer també aquella fita, o aquella altra. O agafar un altre camí/estratègia, o córrer més. O jo què sé...
Però bé, edició rere edició, aquesta colla ens fan disfrutar i patir com ens agrada. Moltes gràcies!

Al final vam quedar els 9ens (de 32 equips) en la categoria HO, i 19ens (de 90 equips) en la “general”.
Calculem que vam fer uns 33 km amb un D+ aprox. d'uns 2000m. En definitiva, un molt bon entrenament de cara a la MdM.
Pensem que ho vam fer prou bé. I a més a més, que és l'important, ens ho vam passar d'allò més bé!

Com a equip ens vam coordinar força bé, ja que sent 3 components, ni som pocs, ni som multitud.
Enguany, el Rami i el Sayen, per diferents motius no han pogut venir (aleshores, haguéssim fet un parell d'equips i haguéssim esmolat els 'ganivets', hehe), i és per això que els hi dediquem aquest esplèndit Rogaining i esperem retrobar-nos-hi l'any vinent.